top of page

• ok. 7,3 km

• Suma podjazdów 120 m

• Suma zjazdów 120 m

Łatwa trasa MTB. Dostosowana do każdego poziomu sprawności.

POBIERZ TRASĘ

Brak informacji: 293 m

Kręta leśna droga

Trasa rowerowa nr 6 - Szklarska Poręba
Michałowice „Pętla Trzy Jawory”

Wszystkie trasy Rowerowej Krainy wyznaczone zostały w formie pętli, tak więc możemy rozpocząć jazdę w dowolnym miejscu trasy. Większość odcinków tras jest dwukierunkowa dzięki czemu poprzez analizę profilu trasy możemy wybrać wygodniejszy dla nas kierunek jazdy. Opisując przebieg tras wybieramy z reguły punkt startowy albo w miarę blisko centrum miejscowości albo w pobliżu charakterystycznym punktów, obok których znajdziemy wygodne miejsca parkingowe.

Trasa ta jest stosunkowo krótka, trzeba jednak pamiętać, że na miejsce startu musimy dojechać albo z Michałowic, albo ze Szklarskiej Poręby.

1. Rozpoczynamy na Drodze pod Reglami na skrzyżowaniu pod Łagodną.

2. Na początku trasa prowadzi w dół, razem z trasą rowerową nr 7. Na skrzyżowaniu przy potoku Czarna Płóczka, skręcamy w prawo.

3. Łagodną drogą leśną, trawersując zbocza Płoszczania i Drewniaka dojeżdżamy w okolice dawnego kamieniołomu granitu.

4. Zaczynamy podjazd w kierunku Michałowic, na rozwidleniu dróg jedziemy w prawo ulicą Łowiecką.

5. Po dojechaniu do ulicy Kolonijnej skręcamy w prawo by dojechać do centrum miejscowości.

6. Krótki odcinek jedziemy ulicą Sudecką, po dojechaniu do niedużego skweru, skręcamy w prawo w ulicę Śnieżną. Przy dobrej pogodzie rozpościera się stąd wspaniały widok na Śnieżne Kotły.

7. Nasza trasa biegnie razem z niebieskim szlakiem turystycznym aż do Trzech Jaworów, przy których jesteśmy ponownie na Drodze pod Reglami.

8. Niedaleko od tego miejsca niebieski szlak odbija w lewo a my jadąc prosto dojeżdżamy do miejsca startu.

Wybierając odwrotny kierunek jazdy miejsca, które w opisie były po lewej stronie znajdować się będą po prawej a te z prawej strony będą po lewej. Trzeba pamiętać także o zmianie kierunków jazdy.

Trasa rowerowa nr 6 - Szklarska Poręba - Michałowice „Pętla Trzy Jawory”