top of page

• ok. 9,3 km

• Suma podjazdów 370 m

• Suma zjazdów 370 m

Średnio trudna trasa MTB. Wymagany dobry poziom sprawności.

POBIERZ TRASĘ

Brak informacji: < 100 m

Kręta leśna droga

Trasa rowerowa nr 42 - Piechowice

Wszystkie trasy Rowerowej Krainy wyznaczone zostały w formie pętli, tak więc możemy rozpocząć jazdę w dowolnym miejscu trasy. Większość odcinków tras jest dwukierunkowa dzięki czemu poprzez analizę profilu trasy możemy wybrać wygodniejszy dla nas kierunek jazdy. Opisując przebieg tras wybieramy z reguły punkt startowy albo w miarę blisko centrum miejscowości albo w pobliżu charakterystycznym punktów, obok których znajdziemy wygodne miejsca parkingowe.

1. Aby wjechać na trasę musimy dotrzeć do skrzyżowania ulicy Kryształowej z ulicą Mickiewicza (około 150 m od dworca kolejowego w Piechowicach).

2. Wyjeżdżając z ulicy Mickiewicza skręcamy w lewo, po prawej stronie przed przystankiem autobusowym skręcamy w prawo i przez pieszą kładkę nad Rzeką Kamienną dojeżdżamy do ulicy Nadrzecznej, skręcamy w lewo i jedziemy wzdłuż rzeki.

3. W pobliżu kościoła skręcamy w prawo i za kościołem ponownie w prawo jedziemy ulicą Słowackiego. Zostawiamy ostatnie zabudowania i leśną drogą wspinamy się wpierw na wzgórze Skarbczyk a potem Grzybowiec.

4. Na skrzyżowaniu za Skarbczykiem skręcamy najpierw lewo i za 50 metrów w prawo. W okolicach Grzybowca osiągamy najwyższy punkt na trasie na wysokości ok. 735 m.

5. W trakcie podjazdu należy zachować szczególną ostrożność ponieważ po przejechaniu około 3,5 km od startu po raz pierwszy nasza trasa przetnie się z single trackiem pasma Olbrzymy. Po przejechaniu kolejnych 800 metrów i jeszcze raz po 100 metrach ponownie trzeba zwrócić uwagę na zjeżdżających rowerzystów na single tracku. Kolejny raz obydwie trasy wymagają najwyższej uwagi w okolicach Michałowic, wówczas na odcinku 250 metrów trasy mają analogiczny przebieg.

6. W Michałowicach skręcamy w prawo w ulicę Sudecką, następnie po 150 metrach na rozwidleniu skręcamy w lewo w ulicę Kolonijną. Tą krętą ulicą zjeżdżamy przez Michałowice do ulicy Sudeckiej.

7. Przejeżdżamy przez nią na drugą stronę na leśną drogę, jest to ulica Wczasowa. Ulicą Wczasową zjeżdżamy w kierunku rzeki Kamiennej, dojeżdżamy do ulicy Nadrzecznej, skręcamy w prawo i po około 100 metrach jesteśmy przy mostku na Kamiennej, w pobliżu startu trasy nr 42.

Wybierając odwrotny kierunek jazdy miejsca, które w opisie były po lewej stronie znajdować się będą po prawej a te z prawej strony będą po lewej. Trzeba pamiętać także o zmianie kierunków jazdy.